Podnikatelský záměr, jeden z prvních kroků směrem k podnikání
Podnikatelský záměr není jen krásným slůvkem používaných v populárně naučných příručkách věnovaných drobným podnikatelům. Podnikatelský záměr je něco, co má zcela konkrétní a obvykle i hmotnou podobu.
Co je podnikatelský záměr?
Tento pojem sám o sobě už mnohé napovídá. Podnikatelský záměr je v podstatě základním dokumentem podnikatele, v různém rozsahu, který se zaměřuje zejména na náplň podnikání. Tento dokument je jakýmsi hlavním plánem, který by podnikatele měl vést.
Dvě roviny
Podnikatelský záměr se ideálně soustřeďuje na podnikání na dvou rovinách – reálné a ideální. Co se týče té reálné, podnikatelský plán by měl být jakousi strategií, které pak bude maximálně odpovídat realita. Strategie by tedy měla být realizovatelná. Naopak v rovině ideální je zachyceno vše, čeho by podnikatel chtěl dosáhnout, čemu se bude v podnikání snažit přiblížit.
Postupná úprava podnikatelského záměru
Podnikatelský záměr se často vyvíjí, stejně jako se vyvíjí situace, podnikatel i jeho představy. Není tedy výjimkou, že se podnikatelský záměr reviduje a upravuje. U některých typů společností je právě flexibilita klíčová.
Zásadní informace v utajení
Podnikatelský záměr může být do různé míry veřejně znám. Část z toho záměru však bývá utajována, to kvůli zachování výhody nad konkurenty.
Podnikatelský záměr v praxi
Podnikatelský záměr je hlavně o praxi, teorie sama o sobě žádnému podnikateli k úspěšnému podnikání nepomůže. Je třeba počítat s tím, že podnikatelský záměr se nenapíše za jeden večer. Je potřeba mít nějaké podmínky pro napsání prvních řádků, plán revidovat a nakonec dospět k verzi, se kterou budeme plně ztotožněni.
Základem je nápad, následují informace
Naprostým základem jakéhokoliv podnikatelského záměru je nápad. Originalita, inovativnost, životaschopnost, to jsou jen některé z vlastností, které se musí objevit. Samozřejmě nápad není tím jediným, co pro tvorbu tohoto plánu potřebujeme. Zásadní jsou také informace, které musíme získat ze spolehlivých zdrojů. Podnikatel a jeho podnik je totiž obklopen prostředím, které má velký vliv na jeho činnost. Kromě tohoto tzv. vnějšího prostředí existuje ještě prostředí vnitřní, které je podnikatelem již ovlivňováno. Je však třeba znát situaci a v podnikatelském záměru ji zohlednit.
Článek Podnikatelský záměr, jeden z prvních kroků směrem k podnikání byl publikován 12. června 2011 v 00.00 v rubrice Podnikání. Autorem článku je Pavla Rychtářová. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Správný podnikatelský plán 02.04.2013 11.30
- Podnikatelský účet - co bychom měli vědět před otevřením 30.05.2011 00.00
- Průzkum trhu, základní kámen úrazu v začátcích podnikání 24.07.2011 00.00
- Jak začít podnikat na internetu? 26.06.2010 00.00
- Půjčka – nebankovní je dostupná všem 21.08.2017 11.30
Top 10
- Opravy v pronajatém bytě. Kdo je platí?
- Chcete vrátit zboží? Kdy je to možné?
- Obchodní společnosti – druhy a charakteristika
- Audit – co to je a k čemu je dobrý?
- Psychika člověka hraje důležitou roli v životě
- Co to jsou a k čemu slouží devizové rezervy centrální banky
- DPH – o Zákoně o DPH v kostce
- Chraňte hodnotu svého majetku a volte zlato jako investici
- Nepodceňujte online a offline marketing, přinese vám nové zákazníky
- Ferratum SMS půjčky
Tagy
půjčka půjčky čalounění Investice založení firmy podnikání banky Zákon o odpadech důchod pojištění