Průzkum trhu, základní kámen úrazu v začátcích podnikání
Začátky podnikání nikdy nejsou lehké. Ostatně statistiky ukazují vysoké počty neúspěšných rozjezdů. I přesto však není důvod házet „flintu do žita“. Stačí, když budeme na začátku dostatečně zvědaví a zjistíme si, co je potřeba. Svoji šanci na úspěch mnohokrát znásobíme.
Co je průzkum trhu?
Každý podnikatel by na začátku měl zjistit co nejvíce informací o oblasti, ve které chce podnikat. Bez informací totiž nemá moc šancí se přizpůsobit situaci, využít příležitostí a obrnit se před hrozbami. Hned z počátku je tedy třeba provést důkladný průzkum trhu. Ten nám napoví mnohé o podmínkách a pomůže nám ke správným rozhodnutím. Je tedy jakousi analýzou, která bude podkladem pro naše rozhodování.
Druhy průzkumu
Průzkum je velmi široký pojem, proto je třeba ho vždy upřesnit. V počátku je dobré rozdělit si průzkum na několik částí a věnovat se jim pak samostatně. Vyloučí to možnost, že se v něm téměř doslova ztratíme.
Průzkum můžeme dělit na teritoriální, obchodně politický, devizový, průzkum technické úrovně a vyspělosti, spotřebitelský průzkum, průzkum konkurence, cenový průzkum a průzkum konjunktury. Toto je jen jedno z možných dělení. Drobní podnikatelé nemusí jít tolik do detailu, stačí, když si vyberou oblasti, ve kterých se předpokládá dopad na jejich činnost.
Obchodně politický průzkum
Zejména při vstupu na zahraniční trh je třeba dobře poznat tamní podmínky podnikání. Rámec pro podnikání je totiž do značné míry ovlivněn obchodní politikou země. Může se jednat o různé bilaterální úmluvy nebo třeba cla.
Technická úroveň a vyspělost
Průzkum v této oblasti je často zanedbáván. Je přitom velmi důležitý, zejména v některých odvětvích. Zabývá se životním cyklem výrobku, jeho technickou úrovní, požadavky na něj z hlediska splnění norem, odpovědnost za výrobek nebo třeba problematikou průmyslového vlastnictví.
Průzkum konkurence
Průzkum konkurence je širší, než se někdy může na první pohled zdát. Je důležité zjistit co nejvíce o konkurenci na daném trhu, jít do hloubky a do detailů. Na cizích trzích se totiž můžeme setkat s mnoha rozdíly, se kterými povrchní průzkum nepracuje. Zjišťujeme všechny charakteristiky výrobků, zkoumáme jejich obaly, design, vlastnosti, které v našem prostředí nejsou běžné. Zaměřujeme se samozřejmě i na cenu, dále na veškeré související služby. Konečně pak přichází na řadu i propagace.
Článek Průzkum trhu, základní kámen úrazu v začátcích podnikání byl publikován 24. července 2011 v 00.00 v rubrice Podnikání. Autorem článku je Pavla Rychtářová. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Začínáme obchodovat na finančním trhu 06.09.2016 12.30
- Hypotéka s bonusem nově na trhu 28.02.2013 21.00
- Hypoteční zástavní listy na našem trhu 20.01.2010 15.00
- Banka ZUNO - novinka na českém trhu 11.11.2011 00.00
- Porovnáním půjček můžete získat přehled o nabídkách na trhu 08.01.2018 23.45
Top 10
- Chcete vrátit zboží? Kdy je to možné?
- Opravy v pronajatém bytě. Kdo je platí?
- Obchodní společnosti – druhy a charakteristika
- Audit – co to je a k čemu je dobrý?
- Psychika člověka hraje důležitou roli v životě
- Co to jsou a k čemu slouží devizové rezervy centrální banky
- Chraňte hodnotu svého majetku a volte zlato jako investici
- DPH – o Zákoně o DPH v kostce
- Nepodceňujte online a offline marketing, přinese vám nové zákazníky
- Ferratum SMS půjčky
Tagy
půjčka půjčky čalounění Investice založení firmy podnikání banky Zákon o odpadech důchod pojištění