Nebyli jste spokojení s dovolenou? Reklamujte ji
Byli jste na dovolené třeba jen za hranicemi nebo dokonce daleko v exotice, na zájezdu u moře, na horách nebo v lázních? Pravděpodobně jste si volné dny užili, načerpali novu sílu, poznali spoustu nových věcí a míst a odpočinuli si bez každodenního stresu a shonu. Nebo snad ne?
Je to nepříjemné, ale i na dovolené se mohou objevit určité závady, které vám váš pobyt můžou značné znepříjemnit a vlastně zničit celkový dojem ze zájezdu. V tomto případě nezapomínejte, že zájezd je služba, kterou můžete reklamovat.
Jak reklamovat?
Nahlédněte do smlouvy a zjistěte, co jste si zaplatili a tedy i měli obdržet. Také je nutné znát důvody, kvůli kterým vám cestovní kancelář službu nemusí poskytnout (přírodní katastrofy, válka a další).
Pokud CK podle vás žádný důvod k neuskutečnění služby nemá, potom můžete přejít rovnou k sepsání reklamace. Ta by měla obsahovat: adresu CK, datum reklamace, oslovení, text s popisem neuskutečněné služby nebo reklamované události, jaká je vaše představa o odškodnění (vrácení peněz nebo části, jiný zájezd a další), podpis strojem i rukou, vaší adresu.
Reklamovat musíte nejdéle 3 měsíce (90 dní) po skončení zájezdu, jinak to nemá smysl. Smlouvy napište dvě, originál pošlete poštou doporučeně a nebo ho doneste do CK osobně s tím, že si necháte potvrdit příjem.
Cestovní kancelář vám musí do 30 dnů odpovědět. Jestliže nebudete spokojeni s jejím návrhem řešení, obraťte se na soud a informujte Asociaci českých cestovních kanceláří a agentur.
Co lze reklamovat?
Možná vás zajímá, co všechno je možné reklamovat. V podstatě všechno, co může vaši dovolenou přerušit, narušit či znepříjemnit. Konkrétněji jde např. o dřívější ukončení zájezdu vinou CK, poskytované služby a samozřejmě i ty, které byly slíbeny, ale neobdrželi jste je, ubytování (horší kvalita než bylo uvedeno ve smlouvě), doprava (jiná než byla ve smlouvě), stravování, cenu vyšší než bylo domluveno ve smlouvě, reklamovat můžete i celý zájezd atd.
Úvodní obrázek: flickr.com/Thomas Tolkien
Článek Nebyli jste spokojení s dovolenou? Reklamujte ji byl publikován 20. října 2014 v 00.00 v rubrice Ostatní. Autorem článku je Nikol Havlatová. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Mateřská dovolená – co bychom měli vědět? 01.07.2011 00.00
- Krásná dovolená ve Španělsku 18.01.2017 00.00
- Mateřská a rodičovská dovolená. Na co máte nárok? 15.06.2015 00.00
- Jak reklamovat vadné zboží? 21.02.2015 00.00
- Jak vybrat zájezd k moři? 03.08.2015 00.00
Top 10
- Obchodní společnosti – druhy a charakteristika
- Kryptoměna jako zajímavá investice
- DPH – o Zákoně o DPH v kostce
- Co to jsou a k čemu slouží devizové rezervy centrální banky
- Chraňte hodnotu svého majetku a volte zlato jako investici
- Nepodceňujte online a offline marketing, přinese vám nové zákazníky
- Psychika člověka hraje důležitou roli v životě
- Chcete vrátit zboží? Kdy je to možné?
- Rozdíl mezi pojišťovacím makléřem a pojišťovacím agentem
- Opravy v pronajatém bytě. Kdo je platí?
Tagy
půjčka půjčky čalounění Investice založení firmy podnikání banky Zákon o odpadech důchod pojištění